אילן וירצברג
Ilan Virtzberg

 

              

       המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה  

זהו האתר המתקדם ביותר בארץ  בעינייני טכנולוגיה הקשורה באודיו ומוסיקה, ששם למטרה את קידום המוסיקה בארץ שנבנה ומנוהל על ידי האיש המומחה ביותר בארץ בתחום - ראובן מנשרוף.
גולת הכותרת של האתר היא  מערכת פורומים המתייחסת לכל האספקטים של המוסיקה, מהטכנולוגיים ועד היצירתיים, שבהם משתתפים הבכירים והמנוסים ביותר בתעשיית המוסיקה, לצד מתחילים  שנתרמים מניסיונם של המקצוענים.
הגלישה באתר מחייבת הרשמה.

לדף הראשי -             http://www.act.co.il/

לפורומים -     http://www.act.co.il/forums/


 תגובות של חברי פורום אקט מוסיקלי על "בלוז קוסמי":

 ראובן מנשרוף (מנהל האתר):

אתמול האזנתי לדיסק בפעם הרביעית במלואו. אני חייב לציין שבכל פעם אני נהנה ומגלה מחדש.
אני לא זוכר הפקה ייחודית ומרשימה כזו בזמן האחרון בישראל, ואף היא ראויה לשבחים.
לשמחתי הרבה הסאונד נהדר (הבדל עצום מהפרומואים ששמענו ב-MP3), עד כי מתגלת כאן שלמות אנינת טעם במארז הזה, של הפקה וסאונד. זה מה שנקרא סאונד "נהדר", אליו ניתן להגיע לרוב רק מתוך יכולות של מפיק ונסיון בהרגשת החומר, להדביק את הכל לתמונה נהדרת.
אילן לוקח אותנו, מהבחינה הזו, למחוזות שהשפיעו על כולנו; הסאונד והאווירה הבריטית של ביטלס, דייר סטרייט, ELO, פינק פלויד ועוד, בצורה הטובה ביותר ששמעתי מזה שנים (בכלל בארץ וגם גם אצלו), בהגשת חומר שמקורו כאן ושורשיו טבולים במזון מלכות משובח. כל אלה עצמם עטופים בעוצמת רגש כזו שאתה יושב מהופנט בעת האזנה.
אכן, עבודת גיטרות ראויה לציון. גם שירה מעובדת בצורה מעניינת בהתאם, לאורך כל השירים.
מת עליו.

 יהושע רוזליס (מוסיקאי):

"המשחק הזה עוד לא נגמר
נשאר עוד קצת זמן להגיע
עוד סימן קטן להשאיר"


כך מסתיים "בלוז קוסמי" של אילן וירצברג. אלבום חזק, עם עבודת גיטרות וירטואוזית ומגוונת, טקסטים אישיים ונוגעים ללב, והפקה משובחת, חפה מפלסטיות ומהוקצעת למרות תחושת הלייב האותנטית שמלווה את האלבום. ההרמוניות ומלודית הפתיחה בשיר "רוח חמה" מזכיר תפילה ושילוב הקולות בין וירצברג והזמרת טל וייס יפה והשיר מסתיים בסולו גיטרה אדיר.

"מובן מאליו, למילים של נורית גלרון, מיוחד ומורכב עם הוק מגניב בפזמון והאנרגיה בשיר מעבירה את הטקסט בדייקנות.

"בעוד שעתיים" למילים של וולך הוא שיר תאטרלי ומורכב, רמת הרגש שנובעת מהשיר יוצרת תחושת שייכות גדולה של וירצברג למילים והליווי המלודי וההרמוני שיצר לשיר עמוקים ויפים, ומתגבשים יחד לכדי גוף מגובש ושלם.

האופטימיות הזהירה בשיר "בדרך" באה לידי ביטוי בטקסט בהיר ומינימלי שמביא ניסיון של שנים ומסע של חיים היישר אל לב המאזין.

שיר הנושא של האלבום "בלוז קוסמי" בו מצטרפים אל וירצברג יעקב רביץ בגיטרה וישי גזית בבס הוא פרוגרסיב בלוז מלא בסולואים אדירים וחלומות ילדות, והסולו עמוס הרגש והכח בסיום מסכם את האלבום כאילו מיתר מלבו של וירצברג מחובר ישר אל הגיטרה שלו. ושוב אופטימיות זהירה ואולי גם קצת פירגון עצמי מאחד היוצרים היותר מוכשרים במדינתינו.

בלוז קוסמי הוא אלבום אישי, אמיתי, ואותנטי, עם נגינת גיטרה שאומרת לא פחות מהמילים של השירים, נגינה וירטואוזית, רבת הבעה ועמוסת רגש. אולי האספקט הכי מיוחד באלבום הוא שלרגע אחד אין תחושת זיוף באמירה האומנותית הכל כך מיוחדת של אחד הגיטריסטים, מלחינים, מעבדים, מפיקים, הכי יחודים ומוכשרים שלנו.

מומלץ בחום

 טרוי (מוסיקאי):

האלבום מתנגן עכשיו ברקע.

אנרגיות חבל על הזמן!

האלבום הכי אופטימי של אילן, זה בטוח. מלא בניסיון, עשיר בסאונד, רווי בגיטרות, מנוסח היטב ומקצועי (טוב, זה וירצברג, אחרי הכל). אלבום כוסון! ....

....אבל מה שמופלא באלבום החדש, זה שהוא מורכב מכל החומרים העדכניים שיש, ובאספקטים, אפקטים ומחשבת סאונד עכשווית הולמת, בלי שנגרע דבר. מדובר באדם שיצר לאורך תקופה החל מלפני שני עשורים ויותר, ומאלבום לאלבום שיעתק את עצמו לעידן הנוכחי בצורה מתוחכמת ויותר מראויה.

מדובר פשוט במפיק שיודע להתאים את עצמו לסביבה ולתקופה בצורה הכי שלמה שיש. זה דורש מחשבה, ידיעה, עניין והרבה הרבה סקרנות לשמה.

לאתר של טרוי


 יעקב רביץ (מוסיקאי):

דיסק מעולה, חומר מהמם,
אחלה גיטרות יא כישרוני אחד.
70,000 עותקים לפחות(ללא חו"ל).

לאתר של רביץ

Zooot (איש סאונד ):

איזה יופי!

מרגש, עמוק ומעורר מחשבה -

בהצלחה אילן!

Peace,

Zooot

                                                                     חזרה לדף הביקורות

 

                                         הפוך לעמוד הבית        הוספה למועדפים        מפת האתר        [חזור למעלה]

                                                                    Copyright © 2006 - All rights reserved 
                                                                           
כל הזכויות שמורות לאילן וירצברג                                      

לייבסיטי - בניית אתרים